elzbietaachinger Postęp

10 kreatywnych sposobów na reklamę z wykorzystaniem naklejek

www.27grudnia1918.com

Niektórym może się wydawać, że naklejka to tylko drobny kawałek papieru z klejem, jaki może trafić gdziekolwiek i na który nikt nie będzie zwracał większej uwagi. To poważny błąd i takie podejście można śmiało potraktować jako przejaw ignorancji. Okazuje się bowiem, że za pomocą reklamowych naklejek można bardzo skutecznie kreować rozmaite kampanie. Naturalnie nie da się danej marki promować wyłącznie za pomocą na przykład wlepek, ale w pewnych kręgach i grupach docelowych ich skuteczność marketingowa okazuje się zaskakująco wysoka. Warto mieć to na uwadze.

Jednocześnie osoby zajmujące się tworzeniem reklam nie mogą ignorować naklejek jako wartościowego narzędzia, które dostali do swoich rąk. Przy kreowaniu dobrych naklejek ważne jest postawienie na pomysłowość. Im świeższe koncepcje, tym lepiej. Kiedy zaczyna się planować kampanię, której elementem mają być właśnie tego rodzaju nośniki jak stickery, należy nakreślić pewien ogólny schemat działań. Bazując na różnego rodzaju poradach i obserwacjach rynku reklamowego, warto wyznaczyć na przykład 10 sposobów reklamowania się za pomocą naklejek.

Część z nich może być całkowicie nowymi, autorskimi koncepcjami. Inne natomiast mogą bazować na tym, co już znane. Mając taki schemat w zasięgu ręki, będzie można lepiej zaprojektować naklejki reklamowe na potrzeby realizowanej kampanii.

Czasami spójnie, a czasami z nutką szaleństwa

Koncepcji jest dużo. Trzeba mieć na względzie za każdym razem specyfikę prowadzonej działalności, jaka ma być promowana.

Inaczej wszakże reklamuje się zakład fryzjerski, a inaczej pracownię graficzną. Zawsze trzeba zwracać uwagę na to, aby zachować elementarną spójność, co nie oznacza, że nie ma w tym zakresie żadnego miejsca na odstępstwa. Dość często zdarza się, że ludzie zajmujący się kreowaniem reklam idą w bardzo zaskakujących kierunkach – pozornie całkowicie nietrafionych. Potem jednak odbiór całości jest zupełnie inny. Naklejki reklamowe mają ten plus, że są bardzo wszechstronne.

Mogą mieć postać wlepek naklejanych w różnych miejscach – często w tym zakresie firmy angażują własnych konsumentów, na przykład dołączając wlepki do swoich wyrobów. To na pewno interesujące rozwiązanie, jakie opłaca się mieć na uwadze. Poza tym każda naklejka może wiązać się też z użyciem mobilnych technologii, co doskonale wpisuje się w trendy. Kod QR lub użycie NFC w przypadku takich nośników staje się coraz częstsze, a potencjał z tym związany jest wielki. W końcu dziś praktycznie każdy ma w kieszeni nowoczesny smartfon.